דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעמוד בהבטחות שלי לעצמי לעשות כושר 

מאת    [ 17/11/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3285 פעמים ]

הבעיה
לא פעם אנו מבטיחים לעצמנו לעשות פעילות גופנית, להתחיל לרוץ, או ללכת למכון הכושר. סוף סוף נדאג לעצמנו. אנו כבר רואים בעיני רוחנו את השומנים שנשיל ואת גופנו החטוב. אנו משוכנעים כי הבעיה הטורדנית(עצלות לעשות פעילות) שאנו מושכים כבר לאורך שנים המעיבה כעננה מעל ראשנו תחלוף ונהיה מאושרים.  בזמן שאנו מבטיחים זאת אנו מלאי השראה ומוטיבציה, אנו רואים את דרך הפעולה, בטוחים בכוחונו וביכולתנו לממש את כמהיתנו ואף נרגשים מאד. מתקשרים למכון, מבררים מחירים ואף נרשמים. כסוסים לפני מרוץ נושפים ורושפים מחכים שיגיע הזמן לביצוע המשימה, השער יפתח ונזנק למסלול. ירית הזינוק אכן מגיעה, אנו פורצים קדימה, עושים הקפה אחת, בשניה כבר מתנשפים ובשלישת שואלים 
את עצמנו, האם זה באמת המתכון לאושר? אולי עדיף לנוח בצל? וברביעית כבר מוותרים ופורשים. כאשר החברים שלנו חולפים על פנינו אנו נאנחים ומלמלים בקנאה "באמת כל הכבוד" ומחכים לסיבוב הבא... העניין הוא שבפעם הבאה אנו כבר פחות מאמינים לעצמנו וחוזר חלילה.

הפתרון נושא ההבטחות לעצמנו ויצירת כוח רצון הנו עמוק ודורש התייחסות מקיפה. אך לקיים הבטחות הקשורות לכושר הן 
תרגיל טוב להתחיל בו עלמנת לפתח כוח רצון. הסיבה לחוסר עקביות שלנו נעוצה בכך שאנו מורכבים מעשרות "אני'ם" שונים שכל אחד מושך לכיוון אחר. ה'אני' שקמתי איתו בבוקר והבטיח לעצמו לרוץ בערב , הוא לא בהכרח אותו אחד שיקום ויעשה זאת בערב. 'אני' אחר שולט בנו. הבעיה המרכזית היא שה"אני" שמבטיח לעשות כושר וחותם על הצ'ק הוא לא בהכרח זה שאמור לפדות אותו. 

1.  'אני' לא אחד- בשביל לעמוד במשימה אנו צריכים להכיר בעובדה שאנו מורכבים מ'אני'ם' רבים. שיהיו 'אני'ם' בתוכי שינסו להכשיל את רצוני לעשות כושר. כך כאשר הם יתעוררו ויגידו את דברם, אנו נצפה להם ופחות נתרגש מהם. 2.  תכנית -עלינו להכין תכנית ברורה מה אנו רוצים לעשות ומהם היעדים שלנו- לחטב את הגוף, להוריד שומנים, להכנס לכושר. התכנית תכלול את מספר הפעמים שנעשה זאת וזמנים קבועים וידועים מראש. חשוב שהיא תהיה פשוטה וקצרה. יש לכתוב אותה ולזכור אותה בעל פה. 3.    שותף- אם אפשר כדאי למצוא שותף, או לקחת מאמן שנהיה מחוייבים. 4.   הכנה מנטלית- יום לפני האימון וביום האימון אנו נדמיין את היום שהולך להיות לנו ואת מיקומו של האימון בתוכו. כך נתארגן מבחינת זמנים וגם נטען את עצמנו באנרגיות נפשיות מתאימות. 5.  נזכר כמה טוב-     בסוף האימון ומומלץ גם במהלכו, ננסה לחוש את עצמנו ואת גופנו ולהתעטף בתחושת הסיפוק. 6.   בלי רגשות אשם - גם אם דילגנו על אימון ו'אני' אחר ניצח וגרם לנו לוותר, נזכור שהוא ניצח רק במערכה ואנו ננצח בקרב. לא קרה כלום. חוזרים למסלול בפעם הבאה וללא תחושות אשם.

התוצאה תחושה עצומה של סיפוק עצמי, שליטה עצמית ויכולת להציב מטרות ולהגשים אותם. לאחר פרק זמן של מספר חדשים הכושר יהפוך להרגל. מדי פעם יהיו נסיגות אך אסור לוותר. בשלב מסויים זו כבר תהיה התמכרות. לא כדאי?!                                                                                  

אלי ישראלוב- מאמן אישי לתוצאות, מנחה קבוצות למציאות מתקדמת.לקבלת מאמרים לאימון עצמי ,שאלות והארות : eli@progressive-reality.com


  www.progressive-reality.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב